SEO copywriter
En SEO copywriter hjelper deg med å bli synlig i søkeresultatene til Google, gjennom verdifulle SEO-tekster. Det er en kunst å skrive tekster som engasjerer, konverterer og beriker leseren, samtidig som det gagner bedriften selv.
Med en SEO copywriter bak kulissene kan du også høste godene av søkemotoroptimalisert tekst. Resultatene vil vise seg gjennom en økt digital synlighet, kvalitetstrafikk og flere kunder.
Hva er en SEO copywriter?
SEO copywriter, tekstforfatter, innholdsprodusent eller skribent – uansett hva du velger å kalle dem, er dette mennesker som er eksperter på å få deg opp og frem i Google-søk. En SEO copywriter bruker teknikker for å optimalisere tekstene sine, slik at potensielle kunder enklere finner frem til deg på nett. Dette fører igjen til mer organisk trafikk, flere henvendelser og økt salg.
En SEO copywriter skriver for vise din bransjeekspertise, samtidig som de skriver for leseren. I forkant av en tekst vil skribenten gjennomføre en søkeordsanalyse for bedriften og bransjen. Hvilke ord bruker dine potensielle kunder når de søker etter produkter og tjenester? Hvilke spørsmål og fraser søker de etter? Jo høyere du rangerer på disse ordene, desto flere kunder tiltrekker du.
I tillegg vil en SEO copywriter bruke de rette overskriftene, beskrivelsene og et format som får leseren til å forbli på nettsiden. Når Google velger hvem som rangerer høyest, tar de nemlig også høyde for hvor relevant innholdet er i forhold til søkeordet. Hvis den potensielle kunder klikker seg ut av nettsiden med en gang, signaliserer de til Google at innholdet ikke er relevant.
SEO copywritere jobber ofte i et tekstforfatter- eller markedsføringsbyrå. De vil dermed ha god erfaring og kunnskap om hva som fungerer og hva som ikke lenger er relevant. Trender endrer seg ofte, og dette gjelder også i SEO-verdenen. En skribent som daglig fokuserer på SEO, vil altså ha de beste forutsetningene for å produsere tekster som havner høyt i rangeringen til Google.
Slik skriver du bedre SEO-artikler
Relevante nøkkelord er en viktig del av gode SEO-artikler, men det er også andre elementer som en må ta hensyn til. De siste årene har Google arbeidet hardt med å utvikle metodene sine for å rangere innhold, og algoritmene blir stadig mer sofistikerte. Nå er det viktigere enn noen gang og gi forbrukeren svar på det de søker etter. Google ønsker nemlig å fremme mest mulig relevant og nyttig innhold for sine brukere.
For å skrive en god SEO-tekst, må du skrive ut fra intensjonen til søkeren. Du må vite hvem dine potensielle kunder er og ha en forståelse hvorfor de søker etter det de gjør. Først når dette er på plass vil du kunne skrive innhold som gir verdi. For å produsere gode tekster på egen hånd, må du analysere atferden til målgruppen – helst med en langsiktig strategi i bakhodet.
Når du skriver til målgruppen, må du bruke deres språk. Alle tilegner seg informasjon på forskjellige måter, og for å skape verdi må du tilpasse budskapet i samsvar med nøkkelord og de rette svarene. SEO handler nå mye om å være en nyttig ressurs for søkeren, samtidig som du må implementere elementer som fremmer din intensjon. Informativ innhold skrevet på engasjerende måte, med en tydelig «call-to-action», vil gagne begge parter.
Utformingen av innholdet spiller også en viktig rolle. Spennende titler med strategisk bruk av nøkkelord, lister, punkter, og ryddige tekster sørger for at mottakeren faktisk leser teksten. Til slutt må teksten være av høy kvalitet. Dette vil si feilfrie tekster, gode formuleringer og et språk som snakker til kunden er viktige stikkord.
Bør du hente inn en SEO copywriter?
Er du usikker på om du trenger hjelp fra en SEO copywriter? Med mindre du har interne ressurser med tilstrekkelig kunnskap og kompetanse innen SEO, vil du ikke få de resultatene du er på jakt etter. SEO er en kunst, og det tar tid å lære seg teknikkene som trekker inn din spesifikke målgruppe.
En SEO copywriter har allerede opparbeidet seg mye erfaring om ulike bransjer og forskjellige målgrupper. De vet hva som fungerer for din bedrift og er oppdatert på de siste trenden innen søkemotoroptimalisering.
SEO-tekster er et av de viktigste verktøyene for bedrifter som ønsker vekst, digital synlighet og nye kunder. Hvis bedriften har behov for de følgende punktene, vet du at det er på tide å få hjelp av en SEO copywriter:
- Tekst som engasjerer og konverterer
- Bygger nye kundeforhold og styrker din posisjon på markedet
- Tekst som øker digital synlighet
- Tekst som skaffer kvalitetstrafikk og øker markedsandelene
Vi gir deg de første 500 ordene gratis
I 2021 er konkurransen om kundene såpass stor, at enhver bedrift bør satse på SEO dersom du ønsker å vokse. Vi vet at det kreves kunnskap, erfaring og kompetanse for å lykkes med gode SEO-tekster, og vi vet at mange bedrifter ikke har de rette ressursene eller tid til å gjøre arbeidet på egen hånd.
Derfor er vi her for å hjelpe din bedrift med å finne de rette optimaliserte ordene.
Din Gruppen skriver selgende, engasjerende, informative og kreative tekster med SEO i fokus. Vi kan hjelpe deg med å klarte opp i søkeresultatene til Google, ved å gi verdi til målgruppen.
Akkurat nå tilbyr vi de første 500 ordene helt gratis, så hvorfor ikke teste oss ut? Se selv hva vi er gode for og hvordan vi kan hjelpe din bedrift gjennom bunnsolide SEO tekster.