Bilder SEO

Bilder og SEO Den visuelle kraften i et bilde gjør det til et effektivt verktøy for søkemotoroptimaliseringen av din nettside. I et hav av nettsider som konkurerer om søkerens oppmerksomhet på Google, er det nettsiden som skiller seg ut visuelt som fanger interesse....

Slug

Slug Ved søkemotoroptimalisering av en nettside må du gjøre det enkelt for algoritmene å forstå innholdet de skal indeksere. En av faktorene som påvirker denne prosessen, og til syvende og sist din rangering hos Google, er noe vi kaller for slug.   Basert på hvilke...

Sponsede lenker

Sponsede lenker Sponsede lenker er en vanlig markedsføringsstrategi på nett. Denne strategien følger derimot med noen retningslinjer. Ved brudd på disse retningslinjene kan du risikere at en sponset lenke får nettsiden din ekskludert fra Googles indeksering. Google...

YouTube SEO

YouTube SEO SEO-tekster blir ofte forbundet med blogger og artikler på for eksempel nyhetsnettsider, men man kan også bruke dem på YouTube. Søkemotorer rangerer nettsider og artikler som svarer på det som blir søkt på, og det samme gjelder for YouTube. Vil man dukke...

SEO copywriter

SEO copywriter En SEO copywriter hjelper deg med å bli synlig i søkeresultatene til Google, gjennom verdifulle SEO-tekster. Det er en kunst å skrive tekster som engasjerer, konverterer og beriker leseren, samtidig som det gagner bedriften selv. Med en SEO copywriter...

Hva er informasjonsarkitektur?

Hva er informasjonsarkitektur? Informasjonsarkitektur er arbeidet med utforming og strukturering av en nettside, slik at den blir mer brukervennlig. Hensikten med dette er at nettsiden skal bli lettere å finne på søkemotorer. Og bli lettere å bruke for dem som besøker...

SERP

SERP SERP er en forkortelse som står for «Search Engine Results Page». Dette betyr helt enkelt den resultatlisten som vises når noen gjør et søk på søkemotorer. Når du jobber med søkemotoroptimalisering, vil målet være å komme høyere på resultatsiden – altså SERP....

Søkeordsanalyse

Søkeordsanalyse Ønsker du å trekke mer organisk trafikk til nettstedet ditt? Da må du være synlig på de rette søkeordene. Men hvordan avdekker du hvilke ord dine potensielle kunder bruker i sine søk? Det er dette en søkeordsanalyse brukes til.  I denne artikkelen går...

Universell utforming av nettside

Universell utforming av nettside I et demokratisk og likestilt samfunn er det ønskelig at alle mennesker inkluderes. Ved en universell utforming av nettside inkluderes mennesker med nedsatt funksjonsevne. Slik kan både hørselshemmede og svaksynte også bruke...

Metabeskrivelse

Metabeskrivelse Enten man søker etter en side på Google eller finner en artikkel på sosiale medier, er en  metabeskrivelse det første inntrykket man får av innholdet på en side. Med en engasjerende metabeskrivelse kan du øke trafikken til nettsiden din.   Men utenom...