Landingsside

Landingsside En landingsside er ofte den første nettsiden besøkende på nettstedet ditt «lander» på. Alle bedrifter som har egen nettside bør vie tid og oppmerksomhet til optimalisering av landingssider. Med en landingsside av høy kvalitet kan du nemlig oppnå økt...

CTR

CTR En viktig beregningsmetode i markedsføring på Internett er klikkrate, eller såkalt CTR (click-through-rate). Det er en beregningsmetode som tar for seg hvor mange klikk en annonse får, delt på hvor mange som ser annonsen. CTR er et viktig verktøy som kan gi en...

Hva er SEO-analyse?

Hva er SEO-analyse? Hva er en SEO-analyse, og hvordan utfører man den? Poenget med å utføre en SEO-analyse er at du vil få konkrete data å forholde deg til. Disse dataene kan benyttes til videre søkemotoroptimalisering (SEO) av nettstedet ditt. Du får enkelt og greit...

Lenkebygging

Lenkebygging Lenkebygging er en essensiell del av SEO. Det er gjennom linker at vi navigerer oss fra nettsted til nettsted på internett. Det er også gjennom å crawle linker at søkemotorer indekserer innholdet på de ulike nettsidene. Gjort riktig så er lenkebygging...

SEO blogg

SEO blogg En blogg er en fantastisk plass å få god SEO rangering i søkemotorer som vil gjøre at nettsiden din vår flere klikk og det kan føre til flere kunder. Ved å bruke godt skrevne tekster spesiallaget for å gi god synlighet i søk, får du høyere rangering og viser...

Hvor mye koster Adwords?

Hvor mye koster Adwords? Adwords (også kjent som Google Ads) er et annonsesystem for SEO hvor en kan by på søkeord. Hensikten er å gjøre seg synlig på Google for relevante målgrupper, og få dem til å besøke din nettside. Som all markedsføring så koster en annonse...

Alternativ bildetekst

Alternativ bildetekst Alternativ bildetekst kan bidra til å gjøre nettstedet ditt mer synlig, dersom du utformer teksten gunstig. Dersom du er opptatt av søkemotoroptimalisering (SEO), bør du også vie tid til beskrivende og god bildetekst! I denne guiden skal vi...

Konverteringsrate

Konverteringsrate Konverteringsrate eller konverteringsfrekvens er et viktig forholdstall alle bedrifter bør ha kunnskap om. Forholdstallet gir deg nemlig oversikt over hvor mange av de besøkende på siden som faktisk konverterer. Konverteringer trenger ikke bare...

SEO-innhold

SEO-innhold SEO-innhold er noe enhver bedrift bør ha kjennskap til. Så lenge du har et nettsted du ønsker skal ranke høyt i Google, er SEO relevant. Rundt 8 av 10 kjøp starter med et søk på nett. Dette viser viktigheten av at nettsiden din bør havne blant de øverste...

SEO-tiltak

SEO-tiltak Ved hjelp av enkle SEO-tiltak kan nettstedet ditt potensielt oppnå langt bedre synlighet i Google. Det finnes utallige metoder som kan benyttes, både på og utenfor nettsiden din. Noen tiltak er tidkrevende, mens andre kan utføres relativt raskt. I denne...

Hvordan bli synlig på Google?

Hvordan bli synlig på Google? I 2021 bør alle bedrifter stille seg selv følgende spørsmål: Hvordan bli synlig på Google? Økt synlighet i søkemotoren betyr at potensielle kunder enklere finner produktene og tjenestene dine. Husk at ca. 75 % av alle kjøp starter med et...

Metainformasjon

Metainformasjon Metainformasjonen fungerer som en tiltrekning til nettsiden din. Så lenge den på en relevant måte reflekterer innholdet på siden din, er den et effektivt middel for å vinne søkerens oppmerksomhet. Gjennom metainformasjonen påvirker du beslutningen om...