Søketrender: Hvordan dra nytte av trendene?
Søketrender: Hvordan dra nytte av trendene? Ved å se nærmere på søketrender kan bedriften din sørge for å bli mer synlig i søkemotorer som Google. Så, hva er egentlig søketrender? Og hvordan kan du få innsikt i dem og dra nytte av dem? Vi gir deg her en...
Søk i Google: Gjør bedriftens nettside synlig
Søk i Google: Gjør bedriftens nettside synlig Ønsker du at bedriftens nettsted skal bli mer synlig i søk i Google og på andre søkemotorer? Da finnes det konkrete tiltak du kan gjøre. Dette inkluderer både Google-annonsering og søkemotoroptimalisering (SEO). Her...
Sidetitler: Hva er det, og hvordan bruke dem?
Sidetitler: Hva er det, og hvordan bruke dem? Sidetitler er viktige komponenter på enhver SEO-vennlig nettside. Ved hjelp av en god sidetittel kan du øke sannsynligheten for at målgruppen klikker seg inn på nettsiden din. Du kan også bidra til at siden blir mer...
Sekundære nøkkelord og SEO
Sekundære nøkkelord og SEO Benytter du deg av primære og sekundære nøkkelord når du jobber med SEO (søkemotoroptimalisering)? Hvis ikke, er det på høy tid å begynne! Nøkkelord eller søkeord er de ordene målgruppen din typisk søker på i Google, og er viktige faktorer...
Er en raskere nettside bra for SEO?
Er en raskere nettside bra for SEO? Ja! Med en raskere nettside kan du potensielt også oppnå bedre rangering i søkemotorer som Google. I dagens samfunn forventer surfere på nett at resultatene søkemotoren returnerer er både relevante, sikre, brukervennlige og...
Primære nøkkelord og SEO
Primære nøkkelord og SEO Primære nøkkelord er viktige i forbindelse med SEO, og kan betraktes som de viktigste søkeordene du ønsker å rangere høyere på i Google. Foruten primære søkeord, finnes det også sekundære nøkkelord. Hva er egentlig forskjellen, og hvordan...
Populære søkeord i Google i 2023
Populære søkeord i Google i 2023 2023 er for lengst et tilbakelagt kapittel, og var preget av både kommunevalg, svak krone, krig og kunstig intelligens. Dette påvirket også hva nordmenn søkte på i Google. Hvert år deler Google populære søkeord fra fjoråret, og i år...
Hvordan bruke Google Trends?
Hvordan bruke Google Trends? Hvordan bruke Google Trends til bedriftens fordel? Googles kraftfulle gratisverktøy lar deg blant annet finne populære og sesongbaserte søkeord som mange søker på akkurat nå. Dette er gull verdt i forbindelse med søkemotoroptimalisering...
Hva er søkeord?
Hva er søkeord? Søkeord er det eller de ordene som danner grunnlaget for et nettsøk. Det er altså ordene som fungerer som inndata i søkemotorer som Google og Bing. Søkemotoren vil deretter returnere en liste over treff som er relevante for søkeordet. Her forklarer...
Hastighetsoptimalisering – en guide!
Hastighetsoptimalisering – en guide! Hastighetsoptimalisering er en viktig del av prosessen når du driver med SEO-arbeid på nettstedet ditt. Tiltak som det å bytte webleverandør eller å komprimere store bildefiler, kan bidra til at siden laster raskere enn før. Her...
Google-rangering: Slik kommer du til topps!
Google-rangering: Slik kommer du til topps! Med god Google-rangering vil nettsiden din få flere klikk og besøkende. Dette kan igjen føre til flere konverteringer og salg. Men hvordan i alle dager kan du sørge for at siden din rangerer høyt i søkemotoren? Her...
Trenger du en SEO-ekspert?
Trenger du en SEO-ekspert? En SEO-ekspert kan hjelpe bedriften din med å kravle oppover i søketreffene til Google og andre søkemotorer. Uten synlighet stiller du dårlig i konkurransen mot bedrifter i samme bransje. Da er SEO ditt fremste våpen for å øke mengden...